Köpvilkor Webshop

Här finner du våra köpvilkor för webshoppen. Välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar!

KÖP
A

Avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter t ex pris, leveranstid, lagersaldon etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering kan du avboka din beställning utan kostnad. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. Rustic Living ingår endast avtal med myndig person (18 år). Vi levererar bara inom Sverige.

PRIS & BETALNING


I alla priser ingår moms med 25%. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.




LEVERANS


Vi levererar bara inom Sverige.

Leveranstid:
Normal leveranstid är 2-4 veckor efter det att vi mottagit din beställning.

 

DHL styckegods. Leverans sker till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Inbärning ingår ej. Leverans sker helgfri vardag normalt mellan kl 8-18. Tiden tilldelas beroende på var i landet du bor. Tänk på att leveranstiden angiven på hemsidan är preliminär. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportbolaget dagen innan leverans för närmare information om leveranstid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget. Pris för frakt är förutbestämt beroende på vikt på dina produkter.

.

Avhämtning lager Stockholm:
Hämtas efter mottaget sms på vårt hämtlager i Älvsjö, Lagerhotellet, Konsumentvägen 8A.
Öppettider helgfria vardagar 8-16. Ta med orderkvitto och legitimation. 
Om du ska hämta paket åt någon annan ska både din och mottagarens/beställarens legitimation visas.



REKLAMATIONSRÄTT


Rustic Living tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår Kundtjänst som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekt vara där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av kundtjänst. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig eller görs ett återköp. 
Du betalar således inget för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.

Kontakt vid reklamation:
Rustic Living AB
Mail: webbshop@rusticliving.se
Tel: 08-6405040

SEKRETESS & SÄKERHET


När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig så som transport och fakturering, detta innebär att information om dig lämnas vidare till vår fakturapartner Klarna samt aktuell logistikpartner.
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig raderas. Rustic Living hanterar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen (PUL). Betalningstransaktioner (kort- och direktbetalning) hanteras av vår betalningspartner DIBS för att garantera en snabb och säker betalning. DIBS uppfyller kraven för PCI-DSS.


TVIST
Klagomål eller synpunkter avseende Rustic Livings tjänster eller produkter bör meddelas till Rustic Livings kundtjänst via e-mail webbshop@rusticliving.se.

ÅNGERRÄTT


När du handlar på rusticliving.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, d v s oanvänd, ej monterad och ej skadad. Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning. Observera att det räcker med att du meddelar oss att du vill utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 14 dagar till oss under denna tid för att ångerrätten skall vara giltig. Vänligen observera att ångerrätt ej gäller företag.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas inom 30 dagar. 

Så här gör du en retur:
Var noga med att förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Returnera varan till Rustic Living. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Rustic Living kommer ej att lösa ut paket mot postförskott. Vid retur av större varor (över 20 kg) kan vi hjälpa till med returfraktsedel. Betalningen för returfrakten justeras då i samband med utbetalningen av dina pengar. Om du behöver hjälp med en returfraktsedel, vänligen kontakta oss. Återbetalning sker inom 10 dagar efter det att vi mottagit och godkänt din retur. 

TRANSPORTANSVAR


Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador/Felexpediering:
Mottagaren skall kontrollera om det finns synliga skador på paketet eller om delar saknas. Om skadan är synlig skall detta anmälas direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be chauffören göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Spara alltid emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som är felaktigt levererad bör anmälas snarast möjligt till Rustic Living.

Ej utlösta paket:
Om vi får tillbaka Postpaket som ej blivit utlösta hos ombudet inom 14 dagar, förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på 195 kr.

Ej mottagna hemleveranser:
Om vi får tillbaka hemleveranser som ej blivit mottagna inom 14 dagar, förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader på 1495 kr.

Leveransförsening:
Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-mail eller telefon. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan dock finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Emballage:
Emballage såsom pall, kartonger samt plast mm tas om hand av konsumenten.